Quality can be judged based on several factors, including reliability, durability, usability, efficiency, safety, and customer satisfaction. A high level of quality implies that a product or service is free from defects or errors, is consistent and reliable, and meets or exceeds customer needs and expectations. Quality is essential in building customer loyalty and establishing a strong reputation for a business or organization.
Quality Control (Testing) Activities:
QC is concerned with ensuring that a product meets the prescribed technical standard checking of activities at each stage of production. It provides a control over the entire production process.
পণ্য উৎপাদনের প্রতিটি পর্যায়ে ক্রিয়াকলাপের নির্ধারিত প্রযুক্তিগত মান পরীক্ষাটি পূরণ করে তা নিশ্চিত করার সাথে QC সংশ্লিষ্ট। এটি সমগ্র উত্পাদন প্রক্রিয়া উপর একটি নিয়ন্ত্রণ প্রদান করে।
Quality Assurance (Reviews) Activities:
QA develops the philosophy, Strategy, Plan and technical content of QC. It ensure that Quality related requirements for each purchase, Contract and project are interpreted/translated into useful information for use by QC and performs the front-end activities that proceed production and QC.
QA দর্শন, কৌশল, পরিকল্পনা এবং QC এর প্রযুক্তিগত সামগ্রী বিকাশ করে। প্রতিটি ক্রয়, চুক্তি এবং প্রকল্পের জন্য মানের সম্পর্কিত প্রয়োজনীয়তাগুলিকে QC দ্বারা ব্যবহারের জন্য প্রয়োজনীয় তথ্যগুলিতে ব্যাখ্যা / অনুবাদ করা হয় এবং উত্পাদন এবং QC এগিয়ে যাওয়ার সামনের শেষ ক্রিয়াকলাপগুলি সম্পাদন করে তা নিশ্চিত করে।
0 Comments